mandag 17. juni 2019

Bli kjent med KrFs 3. kandidat - Ole Glenn Tvermyr


Jeg heter Ole Glenn Tvermyr og er samboer med Marianne, til sammen har vi fem barn. Det er Vegard på 15 år, Fredrik på 12 år, Simen på 12 år, Sebastian på 7 år og  Eirik på 5 år.

Vi bor på Brømnes i Austre Moland. For øyeblikket har vi fire husdyr, to katter som heter Gråtass og Lillemann, og to griser som skal bli ribbe til jul.

Til daglig jobber jeg som tømrer i Byggpartnere AS, i tillegg er jeg medlem av Arendal bystyre, hvor jeg bl.a er nestleder i kommuneplanutvalget.


På fritiden prøver jeg å komme meg ut mest mulig i naturen, på jakt, fiske, fotturer, skiturer, og sykkelturer. Både sammen med familien, venner og alene. Dyreparken er også flittig brukt som utfluktssted for familien. Jeg tråkket mine barnesko i Austre Moland kirke og på Dalen misjonshus, hvor jeg nå har vendt tilbake etter mange år i Metodistkirken.

Ser du meg smile litt ekstra bredt, er det fordi jeg har fått en flott rådyrbukk på jakt, spist reker med Marianne på en fredagskveld, sett en av guttene dra opp en fin ørret eller ganske enkelt har hatt en deilig fridag med familien.
 
Jeg blir skikkelig irritert når mennesker blir behandlet urettferdig, jeg synes alle mennesker fortjener å bli behandlet med respekt og kjærlighet.  (Blir ganske irritert hvis Start taper en fotballkamp uten at de har jobbet 100% også…)

Jeg blir ordentlig glad når guttene mine ler og koser seg, og vi finner på diverse ting sammen. Hjelper også på humøret når Start knuser f.eks Vålerenga, eller når Alexander Kristoff, Johannes Klæbo med flere rykker ifra konkurrentene på oppløpet!

Jeg mener alle barn fortjener en god start, derfor er jeg glad for at Arendal KrF ønsker å legge til rette for trygge familier som sammen med landets beste barnehagelærere og lærere gir barna en god start på livet. Et hjelpeapparat som tidlig trer støttende til der det trengs, slik at ingen faller utenfor. Jeg ønsker også at alle som kommer til landet vårt som flykninger skal bli behandlet på lik linje med oss nordmenn, at de skal bli sett på som en ressurs. Veldig mange av dem som kommer til Norge, har gode utdannelser fra hjemlandet. Vi må prøve å hjelpe flest mulig av disse ut i arbeidslivet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar