lørdag 15. juni 2019

Bli kjent med KrFs 2. kandidat - Ingebjørg Berstad Torp

Jeg heter Ingebjørg Berstad Torp. Jeg kommer fra ei lita grend i Drangedal og vet derfor godt hva det er å bo i utkanten av en kommune. Jeg er gift med Halvor, og vi bor på Strømsbuneset.

Til daglig jobber jeg i Normisjon, en frivillig misjonsorganisasjon med arbeid lokalt, regionalt og internasjonalt. Jeg er med i et lederteam som har ansvar for region Agder, og bruker også deler av stillingen min til å jobbe med ledere rundt i Norge.

Jeg trives aller best
med å legge til rette for at folk skal kunne trives i jobben sin. Kjenne at de mestrer den, oppleve det meningsfullt og finne motivasjon til å stå på.

Det gir meg glede å pusle i hagen, ha tid til å lese, og jeg trives med håndarbeid. Med en båtglad ektefelle, blir det noen turer på sjøen, ofte til Store Torungen. Fellesskap med familie og venner er alltid hyggelig


Det engasjerer meg når folk ikke har det godt i hverdagen. Det kan være mange årsaker til det. Men jeg ønsker at folk skal oppleve å bli møtt på en god måte, med vennlighet og respekt. Kommunen kan ikke oppfylle alle ønsker, men tenk om alle kunne oppleve seg sett og verdsatt!


Jeg liker at KrF løfter frem seniorene som en stor ressurs for samfunnet. Eldre skal kunne leve selvstendige, aktive, trygge liv og holde seg friske så lenge som mulig.. Når behovene for hjelp melder seg, må eldre få gode tilbud om nødvendige helse-tjenester, egnet boform og annen hjelp. Nytt helsehus på Saltrød vil tilby alt dette, i tillegg til å være et åpent og gjestfritt hus med aktiviteter og kulturtilbud. Det blir et nytt og spennende konsept.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar