onsdag 26. juni 2019

Bli kjent med KrFs 5. kandidat - Eva Kleivane


Jeg heter Eva Kleivane, og er mamma til 3 flotte ungdommer. Jeg flyttet til Arendal i 1991, og er opprinnelig fra Bergen. Jeg bor på Hisøya og er sosionom.

Du vil finne meg ofte ute på tur, til fots, på sykkel, på ski - sammen med barn/voksne – eller alene.

Jeg har deltatt aktivt i lokalmiljøet, vært aktiv i Norges- kvinne og familieforbund i en årrekke, Røde Kors, Turistforeningen og arbeidet  6 år som daglig leder i Hisøy Frivillighetssentral. Sammen kan vi !

Jeg blir skikkelig glad når jeg kan være sammen med familie og venner, lage god mat og nyte fritiden i godt solvær på Sørlandet.

Jeg er opptatt av at vår flotte ungdom skal ha gode løsninger for å fullføre videregående skole. Spesielt er jeg opptatt av «å gi god og forutsigbar oppfølging av barn og unge med spesielle behov, tidlig innsats med god koordinering»

Det er VIKTIG med en GOD OPPVEKST og da vil jeg være med å satse ved  «Å sørge for at lavinntektsfamilier får god oppfølging og nødvendige tilbud. Blant annet til deltakelse i fritidsaktiviteter og ferier som å samarbeide med frivilligheten om gode tilbud til alle i skoleferiene, etter inspirasjon fra Jul for alle». Jeg støtter også etablering av «gatepsykolog» og «fritidskortet».
For meg er det en selvfølge med «nulltoleranse for mobbing,  i barnehage og skole spesielt», og vil derfor være med å jobbe aktivt med forebygging av mobbing samt arbeide for å øke antall lærlingplasser i offentlig og privat sektor


Jeg drømmer om et lokalsamfunn hvor lag-/foreninger, næringsliv, kirker-/menigheter og enkeltpersoner av ulike nasjonaliteter bidrar til å skape gode nærmiljø med trygge veier, lekeplasser, foreldrenettverk og løyper for utfordring og mosjon. Dette vil gi gode møteplasser hvor felleskap og inkludering skapes, og hvor gleden over å bidra selv gir livet mening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar